Sommer Træningstider

Sted: Kløvermarken
Dommer: Erik Mortensen
Kamp Nr: 94572
Kampen i tal: Drudenfod - KAPOW! 1 - 4 (1 - 1)
  1-1 Bebe
1-2 Mads Haugaard (Anders Christiansen)
1-3 Mikkel Kjersner (Samir Ben Chaabane)
1-4 Mikkel Kjersner (Daniel Webster)
Gule Kort: Anders Elm
Røde Kort: Ingen
Tilskuere: 3
Opstillingen: 4-3-3
27. Morten Lauridsen

26. Daniel Webster, 3. Esben Herskind, 4. Morten Wilms, 5. Mads Anker

10. Samir Ben Chaabane (anf.), 66. Anders Elm, 33. Bebe

88. Kristian Jensen, 11. Mads Haugaard, 21. Mikkel Kjersner

Udskifterne: 15. Sonni Rahder, 22. Anders Christiansen, 25. Navid Ghobishi
Stemmerne:
  7 - Mikkel Kjersner
4 - Anders Elm
2 - Daniel Webster
1 - Kristian Jensen, Morten Wilms
Referat:
  Nogenlunde fra start

Boldklubben KAPOW! sparkede sæsonen 2008 på Kløvermarken lørdag d. 12. april. Modstanderen var Drudenfod, som inden sæsonen er blevet tippet til en placering i den lavere halvdel af DAI’s række A-1. Anderledes er målsætningen for KAPOW!, der skal forsøge at udbygge sidste andenplads – og senere missede oprykning – med en førsteplads og dermed direkte oprykning til DAI Mesterrække.

På en svær bane startede KAPOW! kampen i et gevaldigt tempo med højt pres over hele banen, hvilket tydeligvis rystede hjemmeholdet. Gæsternes offensive midtbanespiller Bebe fik kampens første store mulighed, men Troels Friis i Drudenfod-målet klarede fint hans forsøg fra kanten af feltet.
Herefter gik gassen lidt af ballonen fra gæsternes side og det blev aldrig til de helt store chancer – og de få det blev til, blev ikke omsat efter fortjeneste. De rutinerede spillere fra Drudenfod lod sig ikke stresse og fortsatte med at stå kompakt og forsøge sig med hurtige kontrastød, blandt andet med lange bolde efter den tårnhøje angriber Rickey Lauritzen, som ofte voldte problemer for gæsternes forsvar. Og det var da også netop et kontraangreb, der efter godt 20 minutters spil noget overraskende, og ligeså ufortjent, sendte hjemmeholdet i front. En effektiv kontra og en sløset tæmning i KAPOW!-forsvaret endte med et stormløb mod en sagesløs Morten Lauridsen i KAPOW!-målet, hvilket altså resulterede i 1-0.
Hjemmeholdets føringsmål virkede lidt som en klam klud i hovedet på de rødklædte Farum-drenge, der i en periode virkede frustrerede og idéforladte og som ikke fik tilspillet sig nævneværdige chancer, hvorfor det var tydeligt at en eventuel KAPOW!-udligning skulle komme via en enkeltmandspræstation. Heldigvis er KAPOW!-mandskabet spækket med folk, der netop kan træde i karakter, når det gælder. Og i første halvleg denne lørdag blev det altså midtbanedynamoen Bebe, der med et elegant mål bragte balance i regnskabet. Et roligt løb med bolden, en fræk tunnel på en Drudenfodforsvarer og en flad afslutning, helt ude ved den ene stolpe, var altså opskriften for gæsterne, der dermed kunne gå til pause med et 1-1-resultat og troen på at tingene kunne vendes i anden halvleg.

Det blev dog hurtigt klart at anden halvleg spillemæssigt ikke skulle blive bedre end den første. Hverken hjemmeholdet eller gæsterne kunne får spillet til at hænge ordentligt sammen, da den tunge, knoldede bane resulterede i uskønt og tilfældigt spil. KAPOW! havde fra anden halvlegs start sat Anders Christiansen på banen på højrekanten og det var tydeligt at han var i højt spilhumør. De fleste angreb fra gæsternes side foregik over højrekanten, hvor der blev udfordret gang på gang. Og ikke overraskende kom det forløsende 2-1-mål til gæsterne netop fra et angreb i højre side. Anders Christiansen sendte, efter endnu et raid op ad højrekanten, et højt indlæg ind mod bagerste stolpe, hvor Mads Haugaard dukkede op som så ofte før, og let kunne ekspedere bolden det sidste stykke over stregen.
Herefter forsøgte hjemmeholdet sig med en offensiv satsning, hvilket medførte nogle sporadiske forsøg, der dog aldrig rigtigt blev farligt. De enkelte forsøg, der kom inden for målrammen, tog Morten Lauridsen sig stille og roligt af. Men hjemmeholdet fortsatte deres offensiv, hvilket medførte en række rigtig gode muligheder fra KAPOW!. Et par af disse omsatte Årets Spiller 2007 Mikkel Kjersner endda også til mål. Først, da han blev sendt af sted i dybden af Samir Ben Chaabane, rundede sin mand og med indersiden kunne placere bolden i det lange hjørne uden chancer for den ellers udmærkede Drudenfod-keeper, og siden, da han på en aflevering fra Bebe, kunne gentage kunststykket og, med en næsten tro kopi af 3-1-målet, kunne lukke og slukke med målet til 4-1, som blev kampen resultat. Efter kampen blev den dobbelte målscorer da også kåret til Man Of the Match.

Næste kamp for KAPOW! er på hjemmebanen i Stavnsholt, hvor man lørdag d. 19. april tager imod oprykkerne fra MC-Klubben.

KAPOW! 2004!