Dato: Fredag, 15. April 2005 kl. 17:30
Sted: Valby Idrætspark
Dommer: Uffe Ring-Petersen
Kamp Nr: 040015
Kampen i tal: Atlas Lions - KAPOW! 2 - 2 (2 - 1)
  1-1 (34 min) Kristian Jensen (Bebe)
2-2 (50 min) Morten Wilms (Bebe)
Gule Kort: Peter Andersen-Rosendal
Tilskuere: 23
Opstillingen: 4-4-2
64. Mads Køllgaard

21. Anders Christiansen, 2. Stig Nissen, 22. Morten Wilms, 7. Michael Storm

6. Bebe, 10. Bernt Therp (anf.), 24. Peter Andersen-Rosendal, 5. Mads Anker

4. Esben Herskind, 88. Kristian Jensen

Udskifterne: 17. Mikkel Kjersner, 23. Martin Hvolby, 90. Rune G. Nielsen
  5 - Morten Wilms
4 - Stig Nissen, Bernt Therp
1 - Anders Christiansen, Mads Køllgaard
  Atlas Lions trak sig senere ud af turneringen og derfor blev kampen annulleret af DAI. Den vil dog fortsat tælle i KAPOW!s interne statikstikker.

Lige ved og næsten...

Det var en lun forårsaften, fredag d. 15/4 da KAPOW! begyndte jagten på sæsonens sejr nummer to. 14 mand plus en lille håndfuld tilskuere troppede op for at være del af begivenhederne.
I kampens start var drengene fra KAPOW! lidt på hælene, og angrebene bølgede ned mod KAPOW!´s mål uden det dog blev rigtig farligt. KAPOW! bed dog fra sig med nogle få kontrastød, men den sidste snert manglede for at det blev succesfuldt.
Midt i halvlegen opstod der en lidt tilfældig situation i venstreside af KAPOW!´s felt. Bolden kom ikke ud af kommunen, og pludselig smed en modspiller en ballonbold ind i feltet. Bolden dumpede ned mellem Morten Wilms og Stig Nissen hvor en modspiller sneget sig ind og kunne uden problemer heade bolden ind bag en sagesløs Mads Køllgaard.
Efter scoringen var der lidt spil frem og tilbage uden de store chancer, men pludselig stod der 1-1. Et indkast fra højre side blev snittet videre ind i feltet af Bebe. Her gik målmanden fejl af bolden, og pludselig lå den for fødderne af Kristian Jensen, som let kunne trille kuglen ind i det tomme mål til en lidt ufortjent udligning.
Målet gav KAPOW! kræfterne tilbage, og i resten af første halvleg var det drengene fra Farum der styrede begivenhederne, dog uden at bringe sig i front. Sidst i halvlegen måtte Peter Andersen-Rosendal en tur ud for at køle ned i 10 min. efter en hård tackling. I de døende sekunder af første halvleg fik Atlas Lions indirekte frispark lige uden for feltet. Spilleren ved bolden rørte den, og begyndte så at løbe med den. Til stor forundring for KAPOW! forblev dommerens fløjte tavs, på trods af det forkert taget frispark. Spilleren skød mod mål, men den blev rettet af og endte bagerst i feltet hvor to mand stod helt fri. Offside fælden kiksede og de havde derfor masser af tid til at afslutte. På trods af en halvsløj afslutning, samt en halvklaring af Mads Køllgaard trillede bolden i mål via den fjerneste stolpe. En bitter pille at sluge for KAPOW! som så flot havde kæmpet sig tilbage i kampen, men nu måtte gå til pause bagud med 2-1.

KAPOW! Startede anden halvleg med 10 mand, da Peter Andersen-Rosendal stadig sad udenfor og den hårdtarbejdende og kompromisløse knogleknuser var hårdt savnet i starten af halvlegen, men Bernt Therp fik med lidt assistance fra Esben Herskind, ryddet godt op på den defensive midtbane. Da Peter Andersen-Rosendal kom ind igen, begyndte KAPOW!´s spil stille og roligt at tage form, og det var KAPOW! der styrede kampen herfra. Stille og roligt nærmede KAPOW! sig den udlignende scoring, og efter en times tid spil skete det endelig. Et indkast i højre side nede ved hjørneflaget blev taget af Bebe. Morten Wilms havde sneget sig med op fra midterforsvaret, og modtog bolden på kanten af feltet, hvor han modtog bolden fra Bebe og klappede til den første gang med indersiden. Bolden sneg sig ind ved fjerneste stolpe, på trods af at der er set hårdere skud på Valby Idrætspark i tidernes løb. Efter udligningen fortsatte KAPOW! det gode spil, men målene udeblev desværre.
Et par minutter før tid fik Atlas Lions en kæmpe chance, da Mads Køllgaard havde bevæget sig lidt for langt ud af feltet og blev afdriblet af angriberen, men dennes afslutning røg over det tomme mål. I sidste minut var KAPOW! meget tæt på at snuppe alle tre point, men Mikkel Kjersner måtte se sin afslutning ramme overlæggeren, og riposten blev samlet op af målmanden på stregen.

I omklædningsrummet, efter kampen, var der en smule skuffelse at spore hos KAPOW!´s spillere over kun at tage fra Valby med et point. Men set over kampen, var det vel et fair resultat i en kamp hvor holdene dominerede en halvleg hver.

Næste kamp er pokal kampen mod Sporting København som spilles St. Bededag kl. 10:45 i Ryparken.